Senamrobik Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia


Senamrobik serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia sebagai kesinambungan kepada pelaksanaan dasar 1Murid 1Sukan.Senamrobik serentak ini dijangka akan mencatat sejarah dalam Malaysia Book Of Record (MBR) sebagai "Largest Simultaneous Participation of School Students In An Aerobic Session".
Pelancaran Senamrobik Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia dilaksanakan di peringkat kebangsaan pada 10 Julai 2012 (Selasa), jam 8.00 pagi dan bertempat di Kompleks Sekolah Wawasan USJ15,Subang Jaya,Selangor. Pada tarikh dan masa yang sama,Senamrobik Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia dilaksanakan di peringkat sekolah,daerah dan negeri.Semua sekolah seluruh negara melaksanakan senamrobik serentak di sekolah masing-masing.Bagi tujuan mencatat rekod dalam Malaysia Book of Records (MBR),tempoh masa minima yang ditetapkan adalah 30 minit.
Senamrobik Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia sempena Pelancaran Bulan Kecergasan Peringkat Kebangsaan KPM 2012 diharapkan dapat mengembalikan semula keaktifan aktiviti senamrobik di sekolah.Senamrobik ini juga diharapkan sebagai satu platform bagi warga pendidikan memulakan amalan atau budaya dengan cara yang mudah dan menyeronokkan.







0 comments:

Catat Ulasan